Bugatti Chiron – nástupca Bugatti Veyron

Bugatti Chiron – nástupca Bugatti Veyron

  •          1 500 koní
  •          420 kilometrov za hodinu
  •          2,4 miliona eur
  •          Limit 500 kusov
  •          2,2 sekundy z 0 na 100 km/hod

Z 0 na 100 km/h tento takmer 2 tony vážiaci prízrak zrýchli za 2,2 sekundy. Ďalšie údaje sú tiež rovnako ohromné. Na 200 km/h za dostane za 6,5 sekundy a na 300 km/h za úžasných 13,6 sekundy. Maximálka je elektronicky obmedzená na 420 km/h. Presne tak, elektronicky obmedzená.

Čo však bolo pre mnohých prekvapením, je opätovné použitie (vylepšeného) 16-valcového motora a žiadneho elektromotora. „Nepotrebujete hybrid,“ uviedol Wolfgang Durheimer, šéf automobilky Bugatti. Teda auto sa nezaradí svojim konceptom k superšportom ako Porsche 918, McLaren P1 alebo LaFerrari.

Tu stačí len brutálna sila. Nový Chiron dostal totiž 1 500 koní. A paradoxne nie je šetrnejší ako jeho predchodca. Kým by Veyron pri maximálnej rýchlosti minul svoju sto litrovú nádrž už za 12 minút, Chiron to zvládne už za 9 minút.

Rýchlostné parametre sú precízne nastavené a mapa výkonu motora vyzerá „dokonale“. Všetkých 1 500 koní je posielaných na všetky štyri kolá. Budúci majitelia sa však nemusia báť, že sa s touto štvorkolkou nebude dať driftovať. Bude mať na to pripravený špeciálny režim.

Rovnako dostalo nové Bugatti špeciálne módy pre diaľnice a maximálnu rýchlosť či dokonca pre „obrubníky“ a iné mestské nástrahy nízkych superšportov. Vtedy sa auto zdvihne o niekoľko centimetrov.

Buggati Chiron má byť podľa automobilky to najbrutálnejšie sériové auto, čo sa na cesty dostane. A brutálna bude aj cena. Začína na 2,4 milióna eur a vyrobených bude len 500 kusov.

Popri všetkých jeho zbesilých atribútoch, Bugatti chce aby bol Chiron známy aj ako luxusný a krásny. Interiér je celý v koži a dokonca má aj batožinový priestor dostatočne veľký, aby sa do neho zmestil primerane veľký kufor (44 litrov). Tri digitálne displeje s vysokým rozlíšením obklopujú analógový tachometer pred vodičom a informácie na nich sa adaptívne menia v závislosti od rýchlosti vozidla. Čím rýchlejšie ideš, tým jednoduchšie budú. Audio systém v Chirone je tak dobrý, že podľa Bugatti môže byť považovaný za “najrýchlejšiu koncertnú sieň na svete.”

Fotogaléria


Zdieľať článok

Podobné články

Diskusia

Facebook pozri-sa.sk